Σάββατο 10 Αυγούστου 2013

Η συνωμοσία της ειρωνείας (Μέρος δεύτερο)



Πρωτοδιάβασα ως έφηβος την συγκλονιστική ιστορία της απελευθέρωσης της Ινδίας απ’ τους Άγγλους με τη χρήση της παθητικής αντίστασης. Έτσι λένε τα βιβλία τουλάχιστον. Να τι λέει η πραγματικότητα:
Η ‘‘μεγάλη ψυχή’‘ δολοφονήθηκε από έναν ηλίθιο φανατικό, οι συγγενείς και οι φίλοι των 2000
θυμάτων της Αμριτσάρ πόνεσαν κι έκλαψαν και η Ινδία σήμερα, όχι μόνο δεν είναι λεύτερη, αλλά είναι μια από τις πιο καθυστερημένες περιοχές του πλανήτη.


Η φτώχεια, η πείνα και τα υγειονομικά προβλήματα είναι διογκωμένα.

Η θρησκοληψία βασιλεύει οδηγώντας συχνά σε [ευκόλως αποτρέψιμες] επιδημίες και οι θρησκευτικές συγκρούσεις διαιωνίζονται.
Οι κάστες εξακολουθούν να είναι ο βασικός πυλώνας της κοινωνικής οργάνωσης, η θέση της γυναίκας είναι ίσως χειρότερη απ’ ό, τι και στο Πακιστάν, οι πολυεθνικές εταιρείες, δυτικές και μη, αλωνίζουν, η Ινδία συμμετέχει σε μια γεωπολιτική συμμαχία που θέλει ν’ αποτελέσει το αντίπαλο δέος της άλλης, της γνωστής, συμμαχίας. (παρατηρεί κανείς ότι σχεδόν όλοι κάνουν επισταμένες προσπάθειες να πυροδοτήσουν τον 3 παγκόσμιο πόλεμο) 
Η σύγκρουση στο Ανατολικό Τιμόρ συνεχίζεται. (δεν είναι ανάγκη ν’ αναφερθώ αναλυτικά στους πολέμους μεταξύ ινδουιστών και μουσουλμάνων, αλλά δεν θα παραλείψω ν’ αναφερθώ στην μεταρσίωση της ειρωνείας που πραγματώθηκε κατά το ράλι των υπόγειων πυρηνικών δοκιμών μεταξύ Ινδίας και Πακιστάν, που πάγωσε τον πλανήτη πριν από μερικά χρόνια.)
Δεν φταίει για αυτά ο Γκάντι, όπως δεν φταίει ο Χριστός για τις σταυροφορίες και την ιερά εξέταση. Η έννοια και η πράξη της εξουσίας φταίει. Και διατηρώ πολλές αμφιβολίες για το αν η ανθρωπότητα θα προλάβει να το αντιληφθεί αυτό.
Πάντως, αν υπάρχει επέκεινα [έστω και ενεργειακό, χα χα] έτσι και συναντήσω τον Γκάντι θα τον αγκαλιάσω και θα του χαμογελάσω.
Υ. Γ. Οι λίγοι που είναι νοητικώς και ψυχικώς έτοιμοι ν’ αντιμετωπίσουν, πρωτίστως φιλοσοφικά, τον ανθρωπολογικό τύπο της εκδικήτριας Ζυστίν, δεν αρκούν για να την αποτρέψουν.
 
Δεν θα ζητήσει απλώς εκδίκηση αυτή. Θα απαιτήσει την ανυπαρξία των πάντων.



πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οποιοσδήποτε μπορεί να σχολιάσει - περιλαμβάνει Ανώνυμους χρήστες. Διαγράφονται μόνο χυδαία σχόλια.

Δημοφιλής αναρτήσεις της τελευταίας εβδομάδας

Άγναντα
Χωριό
Άγναντα
Ιστορία
Άγναντα
Πλατεία
Γεφύρι
Πλάκας
Πλατεία
Ξάνθης
Παλαιά
Ξάνθη 1
Παλαιά
Ξάνθη 2
Είσοδος
Καπνικής